Cum sa te trezesti dimineata plin de energie!

Daca nu esti o persoana matinala cu siguranta urasti alarma de dimineata, care iti spune ca este timpul sa te dai jos din pat. In acest caz, putem recurge la cateva trucuri, care sa ne ajuta sa ne trezim plini de energie. Iata ce trebuie sa schimbi in rutina ta zilnica!

Citeste

Pentru un somn odihnitor, specialistii ne recomanda sa petrecem 30 de minute citind inainte de culcare. Acest lucru ne relaxeaza si ne pregateste pentru somn.

Fara telefon si tableta

Nu tine gadgeturile langa pat, deoarece lumina ecranului poate fi confundata de creierul nostru cu lumina soarelui. Acest lucru impiedica organismul sa secrete melatonina, un hormon esential pentru un somn odihnitor. Daca totusi vrei sa ai telefonul langa tine, aseaza-l cu ecranul in jos, ca atunci cand ecranul se lumineaza sa nu fie vizibil.

Apa

Un pahar de apa dis de dimineata pe stomacul gol te ajuta sa compensezi lichidele pierdute in timpul noptii. In acest fel vei ramane hidratat si tonifiat. La fel de bine este sa bei apa in timpul noptii, atunci cand te trezesti si ai gura uscata. Tine mereu langa pat o sticla mica cu apa!

Planifica-ti ziua

Nu iti planifica la prima ora toate lucrurile pe care trebuie sa le faci pe parcursul zilei. Daca faci prea multe dimineata risti ca la pranz sa nu mai ai energie si sa fii foarte obosita. Aranjeaza-ti agenda astfel incat sa intercalezi activitatile solicitante cu cele mai putin solicitante.

Soare

Lumina naturala a soarelui iti da energie si ajuta la stoparea productiei de melatonina, care te face sa fii mai putin alert. Dimineata, daca ai timp, stai 10 minute in lumina naturala a soarelui.

Fara alcool si mancare

Alcoolul si mancarea nu fac casa bun cu un somn odihnitor. Alcoolul este un excitant nervos, iar mancarea iti va stimula digestia. Asadar, nu bea alcool si nu manca nimic cu cel putin 3-4 ore inainte de culcare.