Categories
Sanatate

Alimentatia sanatoasa, aliatul impotriva cancerului

Conform Institutului National de Cancer, dieta joaca un rol deosebit de important in riscul aparitiei cancerului. Un studiu recent a aratat ca 80% dintre cazurile de cancer la san, de prostata sau la intestinului gros se datoreaza dietei necorespunzatoare.

In mod clar, ceea ce mancam nu afecteaza starea de sanatate. Insa putem lupta impotriva acestei boli facand o selectie a acelor alimente care contin agenti ce lupta impotriva cancerului.

Cei mai multi dintre doctori sunt de acord cu o dieta bogata in fructe, legume si cereale integrale, cu un continut scazut de grasime, care diminueaza riscul aparitiei cancerului. Printre aceste tipuri de alimente se numără:

Legumele crucifere

Acest grup de legume include conopida, broccoli, varza si varza de Bruxelles. Ele sunt bogate intr-un antioxidant numit sulforafan. Acesti antioxidanti captureaza radicalii liberi si ii impiedica sa provoace daune membrane celulare si ADN-ului, ambele strict legat de risc aparitiei cancerului.

Legumele verzi, fasolea si mazarea

Ce au toate aceste alimente in comun? Acidul folic. Acesta ajută la stabilirea ADN-ului deteriorat și previne aparitia cancerului. Incercati o dieta bazata pe aceste tipuri de legume si veti observa schimbarea!

Fructele si legumele rosii, verzi, galbene si albastre

Cand fructele si legumele din piata au o culoare vie, asta nu inseamna ca arata doar bine. Ele gazduiesc antioxidanti puternici, plini de vitamina C si E, carotenoizi si fiber.

Carotenul este cea mai cunoscuta substanta din clasa carotenoide, substanta care ofera protectie impotriva cancerului pulmonar, de san, uterin si de prostata. Cum? Carotenul distruge radicalii de oxigen liber din lipide, stimuleaza sistemul imunitar si protejeaza pielea impotriva radiatiilor UV. Printre legumele care contin caroten se numara morocvii, caisele, citricele, dar si rosiile.

Legumele sau fructele care au o culoare albastra, rosie sau mov contin antocianina. Acesti antioxidanti puternici protejeaza vasele capilare. Asa ca incarcati-va cosul de cumparaturi cu sfecla, mure, afine, cirese, struguri si va veti scuti de o vizita la medic!

Ceaiul verde

Nu-i asa ca va place sa savurati o ceasca de ceai verde imediat dupa masa? Ei bine … pastrati-va obiceiul pentru ca cercetarile au aratat ca ceaiul verde este ambalat cu fitochimicale naturale care pot ajuta la prevenirea celulelor normale de a deveni cancer.

Ghimbirul

Ghimbirul este mai mult decât un condiment culinar. Acesta contine un element nutritiv foarte important in lupta cu cancerul numit gingerol, substanta care are proprietati anti-inflamatorii si anti-cancerigene.

Soia

Produsele din soia sunt foarte populare mai ales pentru faptul că iti protejeaza inima si sistemul imunitar. De asemenea, oamenii de stiinta au descoperit ca una dintre proprietatile acestui aliment este de a proteja organismul impotriva aparitiei cancerului. Plin de fitochimicale, soia poate preveni aparitia cancerului la san si ameliorarea simptomeler cauzate de menopauza. Asa ca nu uita sa iei in considerare pentru dieta si sanatatea ta alimentele care contin soia.

Pestele

Consumul de peste in mod regulat are o multime de beneficii pentru sanatatea ta. Se stie deja ca pestele stimuleaza activitatea creierului si a colesterolului cu acizi grasi Omega 3. De asemenea, sa constatat ca acizii grasi ajuta la prevenirea cancerului de prostata si de colon. Omega 3 putem lua din diferite specii de peste cum ar fi somon, pastrav sau hering.

Condimentele

Nu-i asa ca ti-ai dori sa iti condimentezi mancarea cu mirodenii naturale? Ei bine, niste condimente naturale nu numai ca ar da savoare mancarurilor, dar ar avea grija si de sanatatea ta. Cercetatorii au descoperit ca printre plantele care contin un numar mare de antioxidanti care lupta impotriva cancerului se numara oregano, mararul, cimbrul si rozmarinul.