Categories
Sanatate

Tot ce trebuie sa includa un mic dejun sanatos

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei , este cea care ne regleaza metabolismul pentru restul zilei si cea care ne ofera cea mai mare sursa de energie.

De multe ori nu dedicam suficient timp micului dejun dimineata, fie din cauza grabei, a lipsei de pofte de mancare … si asta are un efect negativ. Daca nu mancam micul dejun pe parcursul zilei, ne vom simti din ce in ce mai obositi si cu mai putin vitalitate. In plus, ati auzit cu siguranta ca micul dejun va ajuta sa slabiti si este adevarat.

De cate ori ati auzit expresii precum „Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei”. Multi profesionisti chiar sustin ca indiferent ce alegeti sa pregatiti, este o parte esentiala a zilei.

Acest lucru se datoreaza faptului ca ofera energie si nutrienti esentiali si influenteaza starea de spirit si performantele fizice si mentale . Exista chiar si cercetari care au descoperit ca organismul asimileaza mai bine alimentele pe care le consumam pe stomacul gol . Prin urmare, va explicam ca mancarea nu poate lipsi atunci cand pregatiti micul dejun si care ar trebui evitate.

Pentru ca o masa sa fie sanatoasa, trebuie sa realizam un echilibru intre principalii nutrienti: carbohidrati, proteine, fibre si grasimi . Pentru cele mai bune efecte, acestea ar trebui sa fie de cea mai inalta calitate posibila, acest lucru este obtinut cu alimente naturale sau proaspete, in locul celor care sunt procesate. Iata cateva optiuni pentru fiecare tip de nutrient:

Carbohidrati

Carbohidratii sunt impartiti in doua grupe: simpli si complecsi. In general, primele sunt de obicei numite „rele”, deoarece sunt absorbite rapid si furnizeaza energie imediata, in timp ce ultimele sunt considerate „bune”, deoarece au nevoie de timp pentru a fi absorbite.

Cu toate acestea, multi nutritionisti subliniaza ca aceasta clasificare nu ar fi corecta, deoarece ambele grupe sunt necesare pentru o dieta echilibrata. Acestea sunt alimente pe care le puteti obtine de la:

Cereale integrale.
Cele mai multe fructe si sucurile lor.
Lactate.
Legume.
Miere.
Quinoa.
Legume amidonice, cum ar fi broccoli, spanac sau cartofi.
Iaurturile.

Proteina

Acesti nutrienti pot fi obtinuti din surse animale sau vegetale, desi primele vor fi de calitate superioara datorita nivelului sau bogat de aminoacizi esentiali. Din acest motiv, nutritionistii recomanda compensarea acestuia cu un amestec adecvat intre cei doi. Acestea sunt alimente pe care le puteti incorpora:

Carnea slaba, poate fi curcan, vita sau pui.
Nuci.
Oua.
Lactate.
Legume.
Pesti, cum ar fi heringul, tonul, codul, somonul sau pastravul.
Seminte de soia.
Legume verzi.

Fibra

Este substanta responsabila pentru a ne face sa ne simtim multumiti, pentru a adauga volum la dieta noastra si pentru a facilita digestia. Tineti cont de aceste alimente atunci cand va pregatiti micul dejun:

Fructe de padure.
Prune.
Smochine
Mere.
Piersici
Paine, paste si cereale integrale.
Banane
Pere
Seminte, cum ar fi fistic, migdale sau coji.
Morcovi

Grasimi

Acesta este un alt cuvant care poate suna negativ, dar grasimile sunt o sursa excelenta de energie si ajuta organismul sa absoarba vitaminele. Iata optiuni sanatoase pe care le puteti include pentru a obtine:

Ulei de masline sau de nuca de cocos.
Avocado
Nuci, cum ar fi migdale, alune, castane, nuci.
Oua.
Branza.
Seminte de chia sau floarea soarelui.
Iaurt integral, sau kefir sau bulgar.

Specialistii avertizeaza ca alimentele procesate , rafinate, prajite sau zaharoase pot avea efecte negative asupra sanatatii, cu atat mai mult daca sunt consumate pe stomacul gol. Acestea sunt exemple de produse pe care ar trebui sa le evitati:

Bauturi zaharoase sau energice.
Carne procesate, cum ar fi carnati, slanina, conserve, smucituri, uscate, conserve si preparate pe baza de carne sau sosuri.
Cereale sugerate.
Indulcitori artificiali.
Sucuri artificiale de fructe.
Iaurturi aromate.
Evitati micul dejun la lanturile de fast food

Ce trebuie de evitat

Un mic dejun sanatos nu este obtinut numai de alimentele pe care le incorporati, ci si de cele pe care le evitati . Ar trebui sa fiti informati cu privire la cantitatea de calorii, portii si informatii nutritionale ale alimentului, asa ca acordati atentie etichetelor produselor cumparate.

Pericolul de „a-l sari”

Exista profesionisti care nu sunt de acord ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei . Tim Spector, profesionist la King’s College London, a explicat ca „fiecare are un metabolism unic, genetica si microbi intestinali foarte diferiti, astfel incat vor reactiona diferit la aceleasi alimente. Orientarile standard nu ar trebui considerate drept adevar absolut” .

O alta realitate foarte frecventa, in special la adolescenti, este sa treci cu vederea acest aliment. Expertii Academiei Americane de Pediatrie ( AAP ) explica faptul ca acest lucru s-ar putea datora modificarilor obiceiurilor de somn, tulburarilor de greutate sau rutinelor accelerate. Prin urmare, ei recomanda optiuni rapide pentru micul dejun, cum ar fi bare de granola, cereale sau fructe uscate, deshidratate sau proaspete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *