Depresia este cea de-a 4-a boala ca raspandire pe glob si afecteaza annual peste 121 milioane de oameni. Netratata, depresia se poate transforma intr-o boala cronica, iar pacientii pot recurge la acte disperate, cum ar fi suicidul. Simptomele bolii sunt diverse, insa in general este vorba de o stare permanenta de tristete, stare de confuzie, probleme cu somnul sau probleme digestive.

Depresia este o boala care afecteaza in special femeile, fiind cu 50% mai predispuse decat barbatii sa cada in plasa acestei boli. Fiind o boala grea, aceasta se poate trata doar cu vizite regulate la psihiatru, si pentru o perioada mare de timp. Cel mai important pentru pacient este constientizarea bolii si dorinta de a fi ajutat. Daca depresia incearca sa isi faca loc in viata ta este bine sa sctionezi cat mai repede pentru a o tine departe. Noi iti dam 6 sfaturi simple care te pot feri de o boala crunta, depresia.

  1. Este bine sa fi activ. Orice fel de activitate te ajuta in aceste momente. Fa sport, du-te in parc cu prietenii, scoate cainele afara mai des, orice ai face tine-te ocupata cat mai mult timp pentru a nu avea timp sa cazi in despresie. Poti alege activitati noi pe care nu le-ai mai practicat, te poti duce la o sala de sport, te poti oferi voluntar intr-un program social. Sunt o multime de lucruri pe care sa le poti face pentru a tine depresia departe de tine.
  2. Tine-ti prietenii aproape. Daca ai prietene bune incearca sa vorbesti cu ele despre lucrurile care nu-ti dau pace, cere-le sfatul si lasa-le sa te ajute. Prietenii sunt o buna modalitate de a te feri de orice stare proasta. Iesi in oras mai mult, organizeaza cu fetele o seara doar a voastra in care sa va uitati la filme si sa barfiti barbatii. Vorbeste cu ele despre orice vrei, ca doar sunt prietenele tale si te vor asculta si intelege daca treci printr-un moment greu. Daca poti, este bine sa vorbesti si cu parintii despre problemele tale si le poti cere ajutorul. Un psihiatru poate fi excelent, mai ales in fazele de debut ale depresiei.
  3. Asculta muzica. Se stie ca muzica are un efect foarte benefic asupra starii de bine si relaxarii. Daca esti trista nu asculta muzica lenta, care sa iti intensifice starea, pune ceva vioi, ceva care sa iti placa si vei observa ca vei incepe sa dai din picioare si din cap fara sa constientizezi. Exact acela este efectul muzicii, te relaxeaza si iti da o stare de fericire, de bucurie.
  4. Somnul este important. De cele mai multe ori, persoanele care sunt depresive au probleme cu somnul, fie dorm excesiv de mult si se simt obosite, fie au insomnii. Orice ai face, incearca sa iti epuizezi energia zilnica pentru ca noaptea sa simti nevoia de a dormi. Daca dormi prea mult si te simti obosita in continuare atunci poate este cazul sa te gandesti la cateva suplimente alimentare care sa te energizeze.
  5. Mentine-ti energia la cote inalte. Si asta poate insemna si o alimentatie sanatoasa, plina de vitamine, minerale si fibre atat de necesare organismului tau in fiecare zi. Mananca in fiecare zi ceva diferit, si daca iti place gateste cat mai mult. Fa din gatit un nou hobby, invata sa imbini diferite ingredinte si experimenteaza cat mai mult. Pentru unele persoane, gatitul liber, fara a fi constransi de servirea mesei la o anumita ora sau pentru un anumit numar de persoane, poate fi chiar distractiv, iar tu ai nevoie sa te distrezi.

Evita prietenii rai. Daca ai prieteni care consuma droguri sau alcool in exces, cel mai bine este sa ii eviti o perioada pentru a nu cadea si tu victima a acestor dependente. Desi la inceput vei avea impresia ca ajuta, acestea nu vor face decat sa iti inrautateasca starea de tristete in care esti. De asemenea, daca o alta persoana din jurul tau a cazut deja prada depresiei, nu o vei ajuta nici pe ea si nici pe tine daca stati impreuna. Nu veti face decat sa va amplificati una alteia starea, si va va fi din ce in ce mai greu sa cereti ajutorul celor din jur.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *