Categories
Sanatate

Nutritie: cum sa alegi optiuni alimentare sanatoase

A avea o dieta sanatoasa are multe beneficii. Te poate ajuta sa slabesti sau sa iti mentii greutatea dorita. De asemenea, scade colesterolul si previne anumite afectiuni de sanatate. In general, o dieta sanatoasa iti mentine corpul functionand in fiecare zi. Aflati cum sa alegeti alimente mai sanatoase.

Calea catre o sanatate mai buna

Deciziile pe care le iei cu privire la ceea ce mananci si bei sunt importante. Ele trebuie sa respecte o dieta echilibrata si hranitoare. Cu totii avem nevoie de calorii diferite in functie de varsta, sexul si nivelul nostru de activitate. De asemenea, statele de sanatate pot juca un rol, chiar daca trebuie sa slabesti.

Alegeti alimentele din cele cinci grupuri si urmati sfaturile de mai jos.

Cereale

Alegeti produsele care listeaza cerealele integrale ca prim ingredient. De exemplu, paine de cereale integrale sau faina de grau integral. Cerealele integrale sunt sarace in grasimi si bogate in fibre. De asemenea, contin carbohidrati complexi care va ajuta sa va simtiti mai mult timp si va impiedica sa supraalimentati. Evitati produsele care spun „imbogatite” sau care contin alte tipuri de boabe sau faina. Nu au aceiasi nutrienti.

Cerealele calde si reci sunt, in general, sarace in grasimi. Cu toate acestea, cerealele cu crema instantanee pot contine uleiuri bogate in grasimi sau grasimi butirice. Cerealele Granola pot avea, de asemenea, uleiuri bogate in grasimi si zaharuri suplimentare. In schimb, cautati optiuni cu continut scazut de zahar.

Incercati sa nu mancati dulciuri bogate, cum ar fi gogosi, briose si briose. Aceste alimente contin adesea calorii formate din mai mult de 50% grasimi. Optiuni mai usoare, cum ar fi tortul cu inger, iti pot satisface dintii dulci, fara a adauga grasime in dieta ta.

Fructe si legume

Fructele si legumele sunt in mod natural sarace in grasimi. Ele ofera aroma si varietate dietei tale. De asemenea, contin fibrele, vitaminele si mineralele necesare. Incercati sa nu adaugati grasimi inutile la legume si fructe. Aceasta inseamna sa evitati margarina, untul, maioneza si smantana. In schimb, puteti folosi iaurt, uleiuri sanatoase sau ierburi pentru a condimenta.

Proteina

Carne de vita, carne de porc, vitel si miel

Selectati carne slaba, cu un continut scazut de grasimi. Taieturile slabe ale carnii de vita au cuvintele „loin” sau „rotund” in numele lor. Taieturile slabe de carne de porc au cuvantul „loin” sau „picior” in numele lor. Taiati grasimea externa inainte de a gati. Taiati orice grasime interna, care se poate separa, inainte de a o manca. Folositi ierburi cu continut scazut de sodiu, condimente, marinate si marinate pentru a condimenta carnea.

Coacerea, gratarul, gratarul si gratarul sunt cele mai sanatoase moduri de a pregati aceste carnuri. Taieturile slabe pot fi gatite intr-o cratita sau inabusite. Folositi o tigaie antiaderenta sau spray vegetal in loc de unt sau margarina. Evitati sa serviti proteine ​​cu sosuri si pansamente bogate in grasimi.

Pasari de curte

Pieptul de pui sunt o optiune buna, deoarece contin putina grasime si multe proteine. Mancati ocazional doar rata si gasca, datorita continutului ridicat de grasimi. Indepartati pielea si grasimea vizibila inainte de a gati. Coacerea, gratarul, gratarul si prajirea sunt cele mai sanatoase metode de preparare a pasarilor de curte. Pasarile de curte fara piele pot fi preparate la gratar sau inabusite. Folositi o tigaie antiaderenta sau spray de gatit in loc de unt sau margarina.

Peste

Majoritatea fructelor de mare au multe grasimi polinesaturate sanatoase. Acizii grasi Omega-3 se gasesc si la unii pesti, cum ar fi pastravul cu apa rece si somon. Incercati sa mancati fructe de mare de doua ori pe saptamana. Pestele proaspat ar trebui sa aiba o culoare deschisa, un miros curat si o carne ferma, de primavara. Daca nu este disponibil peste proaspat de buna calitate, cumparati peste congelat. Pentru a pregati pestele, il puteti fierbe, aburi, coace, fierbe sau la gratar.

Proteine ​​fara carne

Optiunile non-carne includ fasole, mazare si linte. Acestea ofera proteine ​​si fibre fara colesterolul si grasimea carnii. Acestea sunt capcane pentru persoanele care sunt vegetariene sau vegane. Puteti comercializa fasole pentru carne in retete precum lasagna sau chili.

DVT, sau proteine ​​vegetale texturate, este de asemenea disponibil. Se gaseste in hot dog-uri si burgeristi cu legume si in pepenele de pui. Sunt inlocuitori de carne cu continut scazut de grasimi si fara colesterol.

Lactate

Alegeti laptele degresat sau non-lactat, cum ar fi laptele de soia, orez sau migdale. Incercati sa utilizati branzeturi cu continut scazut de grasimi sau partial degresate Ricotta degresata poate inlocui crema de branza intr-un bagel sau intr-un sos de legume. Folositi branza de vaci 1% pentru salate si pentru gatit. Branza suvita este o optiune de gustare cu continut ridicat de calciu si cu continut scazut de grasimi.

Iaurtul cu continut scazut de grasimi sau grecesc poate inlocui smantana in multe retete. Incercati sa-l amestecati cu fructe pentru desert. Un sorbet cu continut scazut de grasimi si iaurt congelat au mai putine grasimi decat inghetata.

Grasimi, uleiuri si dulciuri

Prea multe alimente bogate in grasimi adauga excesul de calorii in dieta ta. Acest lucru poate duce la cresterea in greutate si obezitate sau creste riscul unor probleme. Bolile de inima, diabetul, unele tipuri de cancer si osteoartrita au fost asociate cu dietele bogate in grasimi. Daca consumi cantitati mari de grasimi saturate si trans, este mai probabil sa dezvolti colesterol ridicat si boli coronariene.

Este important sa ramai hidratat pentru sanatatea ta. Cu toate acestea, bauturile zaharoase contin mult zahar si calorii. Acestea includ sucuri de fructe, bauturi racoritoare, bauturi sportive si energetice, lapte zahar sau aromat si ceai dulce. Se inlocuieste cu apa si alte bauturi fara calorii.

Aspecte de luat in considerare

A fi sanatos este mai mult decat o dieta – este un stil de viata. Combinati alegerile alimentare sanatoase cu exercitii fizice regulate si obiceiuri inteligente. Adultii trebuie sa faca cel putin 150 de minute de exercitii moderate pe saptamana. Copiii si adolescentii ar trebui sa obtina cel putin 60 de minute de exercitiu pe zi. Daca fumezi, trebuie sa renunti la fumat. De asemenea, ar trebui sa va limitati consumul de alcool. Femeile nu ar trebui sa bea mai mult de o bautura pe zi. Barbatii ar trebui sa aiba cel mult doua bauturi pe zi. Discutati cu medicul dumneavoastra daca aveti nevoie de ajutor pentru a renunta la fumat sau a bea.

Prin angajarea intr-un stil de viata sanatos, puteti reduce riscul anumitor afectiuni. Acestea includ obezitatea, diabetul, bolile de inima si cancerul. Daca va preocupa, incercati sa faceti mici modificari in dieta dvs. in timp. Discutati cu medicul dumneavoastra de familie sau dietetician daca aveti intrebari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *