Greseli pe care le facem inainte sa adormim!

Perioadele de odihna si somn sunt absolut necesare organismului nostru. Insa conteaza foarte mult si calitatea odihnei, nu numai cantitatea. Degeaba dormi 8 ore in fiecare noapte, daca te trezesti mai obosit decat erai atunci cand te-ai pus in pat. Si pentru ca acest lucru sa nu se intample, iata ce greseli trebuie sa eviti inainte sa adormi!

Joci jocuri pe calculator

Daca te joci un joc interactiv, si pentru care trebuie sa iti folosesti puterea de concentrare, chiar inainte de a adormi, acest lucru te impiedica sa ai un somn linistit si odihnitor. Jocurile de acest gen iti stimuleaza gandirea, iar creierul tau nu se poate relaxa asa cum trebuie. Decat sa joci un astfel de joc, mai bine ai citi cateva pagini din cartea ta preferata sau ai face o alta activitate care sa te relaxeze si sa te pregateasca pentru somn.

Faci sport

Nu este indicat sa faci sport cu 3 ore inainte de culcare. Sportul iti antreneaza muschii chiar si cateva ore dupa ce sedinta de sport s-a incheiat. Chiar daca este posibil sa te simti mai slabit dupa ora de antrenamente, incearca sa nu adormi, deoarece nu vei avea un somn foarte odihnitor.

Nu manca inainte de culcare

O alta greseala pe care multe persoane o fac este aceea de a manca inainte de culcare. Incearca sa nu mai mananci nimic cu 3 ore inainte sa adormi. Atunci cand mananci, organismul tau va incepe sa digere mancarea, iar acest proces poate dura chiar si cateva ore. Daca vei manca inainte de culcare, organismul tau va digera si in timpul somnului, lucru care nu este indicat atunci cand vrei sa te odihnesti.

Crezi ca alcoolul te ajuta sa dormi

Este adevarat ca alcoolul iti poate da o stare de somnolenta si poti adormi mai repede din cauza acestuia, insa nu este benefic atunci cand vine vorba de calitatea somnului. De fapt, alcoolul actioneaza ca un stimulent, ducand la un somn mai putin adanc si mai putin odihnitor.

Nu dormi foarte mult la pranz

Cercetatorii au descoperit ca un somn mic la pranz poate fi chiar benefic pentru concentrarea si eficienta noastra. Chiar si asa, aceasta perioada de odihna nu ar trebui sa depaseasca 30 de minute, daca nu vrem sa avem probleme cu somnul noaptea. Atunci cand dormim prea mult timp la pranz, nu vom mai putea dormi atat de bine pe timpul noptii.